Elk ziet het door zijn eigen bril

 In Blog
Elk ziet het door zijn eigen bril - La Touche MagiqueM’n bril opgehaald bij de opticien. Alweer sterkere glazen 🙁 Je wordt ouder, mama, geef het maar toe. Overigens een topzaak, vind ik, Optiek Groesbeek. Goedkoop is hij niet, althans als ik anderen moet geloven, maar ik ben er van overtuigd dat er vakmanschap geleverd wordt, dus waar voor mijn geld. Een grondige oogmeting, een gedegen advies. En nee, ik krijg niet het gevoel dat ze me iets willen verkopen. Er wordt naar je geluisterd, er wordt met je mee gedacht en ik krijg ook echt wel te horen als het niet nodig is andere glazen of een andere bril te kopen.
Dat is ook het gevoel dat ik mijn klanten wil geven en waarvan ik vind dat iedere ondernemer dat zou moeten nastreven. Helaas maak ik ook anders mee. Dat je gewoonweg niet wordt teruggebeld, dat afspraken niet worden nagekomen of soms zelfs hoor ik, ondanks mails, telefoontjes en voicemailberichten ingesproken te hebben, helemaal niets meer. Dat kan toch niet. “Dat kan onmogelijk goed blijven gaan, bij zo’n organisatie, denk ik dan. “ Zou een bedrijf dan genoeg klanten hebben? Maar stel dat deze klanten weglopen, wat dan? Ik kan er simpelweg met m’n bril…eh, verstand, niet bij. Heb jij er een verklaring voor? Ik hoor hem graag, zodat ik de vraag, die ik mezelf helaas heel vaak moet stellen, ook ‘ns beantwoord krijg.
Elk ziet het door zijn eigen bril, maar dit is hoe ik er over denk. Bij La Touche Magique geen onderscheid tussen klein of groot, geen verschil in onbelangrijk of belangrijk – want wie ben ik om daar over te beslissen. Voor mij is iedereen gelijk en ik sta met net zoveel liefde en plezier klaar voor iemand die 20 of 50 geschenken of zelfs 1 cadeau zoekt als voor iemand die 100 cadeautjes zoekt. En stel, hè, dat er een moment komt dat het mij echt niet lukt aan het verzoek te voldoen, dan zal ik daarin eerlijk zijn. Want – hee, een leuk citaat 😉 – “nee is een beter antwoord dan iemand in het ongewisse laten”. Plus op zo’n moment dat ik de bril op m’n neus krijg, zal ik bij mezelf te rade gaan of het de volgende keer anders kan.
Nu met m’n nieuwe glazen in m’n bril, zie ik alles weer een stukje beter. Nog meer oog voor detail 😉 Laat ik nu maar gauw de cadeaus in gaan pakken die klaar liggen voor morgen. Weer gauw een klant tevreden maken. I love my job.
Recent Posts

Start typing and press Enter to search

Win met een citaat - La Touche MagiqueVan acrylic pouring tot sieraad - La Touche Magique